Veelgestelde vragen

Van harte welkom op de website van Vacancesprovence.nl! Wij hebben getracht om onze website voor u zo overzichtelijk mogelijk te maken. In een paar eenvoudige stappen kunt u uw perfecte vakantie zoeken, boeken en bevestigen. Nadat u uw boeking op de website heeft gemaakt zal de boeking door VacancesProvence.nl binnen enkele dagen worden bevestigd aan u.

Welke informatie krijg ik nadat de boeking definitief is

Zodra de boeking definitief is krijgt u per email een boekingsbevestiging en factuur. Na betaling van de totale reissom ontvangt u ca 3 weken voor vertrek een reisdocument met het adres van de villa en de gegevens van de contactpersoon ter plekke.

Wanneer is de boeking definitief

Zodra u een boeking heeft gedaan via internet, krijgt u van ons een email met een ordernummer. Wij gaan uw boeking doorsturen naar de eigenaar. Na akkoord van de eigenaar, meestal binnen 2 werkdagen ontvangt u van ons de boekingsbevestiging en factuur per email. 

Welke betalingsmogelijkheden zijn er

Betaling is mogelijk per bankoverschrijving of contant.

Hoe kan ik een boeking maken

Via onze website

Klik op boeken op de huisbeschrijvingspagina.
Selecteer de gewenste week en vul het formulier verder in met uw persoonlijke gegevens.
Vul uw gegevens in en klik op 'controleren boeking'.
Controleer alle gegevens en maak een definitieve boeking door te klikken op 'Definitieve boeking'.
Uw boeking wordt online en via e-mail bevestigd.

Kan ik na een boeking de overeenkomst kosteloos opzeggen

Een bevestigde boeking is definitief en kan niet worden herroepen. De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 14 werkdagen, geldt niet voor reizen afgesloten via internet. In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten, in aansluiting op de Europese richtlijn betreffende de verkoop op afstand, die eveneens in een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies.

U wilt een klacht indienen

1. Klachten tijdens het verblijf dienen uiterlijk binnen 24 uur schriftelijk of in andere passende vorm bij VP te worden ingediend, zodat VP passende maatregelen kan nemen. Als de klacht niet bevredigend wordt beantwoord, dient de huurder uiterlijk binnen 4 weken na terugkomst in Nederland de klacht per email bij VP in te dienen onder vermelding van alle ter zake doende gegevens. Email adres: info(at)vacancesprovence.nl 2. Indien de huurder zich niet houdt aan de termijn die zijn gesteld in lid 1 van dit artikel, verwerkt hij zijn recht op schadevergoeding, een en ander voor zover reeds enig recht op schadevergoeding bestaat. 3. De Huurder is steeds gerechtigd zijn grieven middels een klacht aan VP voor te leggen zowel voor als na het boekingsproces, voorafgaand aan de reis. VP dient een klacht steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht. Klachten kunnen per email worden verstuurd aan: [email protected]

Wat is de betekenis van de 4 categorien

De indeling van de villa's in 4 categorien (van 2 tot 5 sterren) is door ons gemaakt op basis van onze eigen inspectie. Vakantiehuizen met minder dan 2 sterren worden door ons niet aangeboden. Een vakantievilla met een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding kan om die reden ook in een hogere categorie zijn ingedeeld. *****: Riante, luxe accommodaties van hoog niveau. Ze zijn zorgvuldig geselecteerd, omdat er véél voor nodig is om vijf sterren te verdienen. **** Luxe verzorgde accommodaties ofwel goed verzorgde inrichting voor het alledaagse comfort met een fraaie ligging *** Verzorgde, vriendelijke accommodaties, voorzien van het gewone, alledaagse comfort. Een verblijf waar u zich onmiddellijk thuisvoelt. ** Veelal landelijk gelegen accommodaties, voorzien van een comfortabele inrichting, en u bent met redelijk comfort tevreden.

Is Vacances Provence aangesloten bij een garantiefonds

Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. De garanties van SGR beperken zich tot op de Nederlandse markt aangeboden en afgesloten reisovereenkomsten.

Wordt een kind of baby geteld als een volledig persoon?

Kinderen moeten worden opgegeven als een reiziger. In de betreffende huisbeschrijving vindt u het aantal toegestane personen in de accommodatie. In sommige gevallen kan dit aantal worden verhoogd met een baby (maximaal 1 jaar)

Wat zijn de gevolgen van het Corona virus voor mijn boeking

Er zijn wellicht nog veel vragen mbt uw boeking ivm het Corona virus. 

Er kan naar Frankrijk worden gereisd vanuit Nederland en Belgie met een negatieve PCR test, antigeen test of volledige vaccinatie. Zie voor meer details:

Frankrijk.nl

 

Reisadvies Frankrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken Nederland

Zie ook de site van de Rijksoverheid over wat een reisadvies betekent. Is een reisadvies bindend

 

Reisadvies Belgische overheid

Volgens de Algemene Voorwaarden die mede gebaseerd zijn op de ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten kunt u als huurder helaas niet kosteloos annuleren. Het betreft namelijk geen pakketreis. Indien het verblijf in de betreffende accommodatie feitelijk kan worden uitgevoerd en theoretisch uitvoerbaar is bestaat er geen recht op kosteloos annuleren met terugbetaling van de huurpenningen. Het reizen van- en naar de villa valt niet onder de invloedssfeer van de eigenaar. (Bron ANVR). Zie ook de website van ACM bij het onderwerp: Ik heb een losse accomodatie (of een los vliegticket) geboekt : ACM losse accomodatie 

Een annuleringsverzekering dekt in sommige gevallen wel de annuleringskosten afhankelijk wanneer geboekt en bij welke verzekeraar. Wij raden u aan om bij uw verzekeraar te informeren naar de annuleringsmogelijkheden. Op onze website is altijd de optie om een allrisk annuleringsverzekering via de Europeesche te nemen waar een dekking mogelijk was tegen de huidige gevolgen van het Corona virus. Deze kosten waren ca. 8,5% van de reissom. Deze dekking is inmiddels niet meer mogelijk! Zie ook kortlopende-annuleringsverzekering 

 

Kortlopende-Annuleringsverzekering verzekeringskaart

Aankomsttijd en vertrek

Voor bijna alle huizen geldt dat de reguliere aankomsttijd op de dag van aankomst tussen 16:00 en 19:00 uur is. Het vertrek is op de dag van vertrek om 10:00 uur. Sommige huizen hebben iets afwijkende tijden (+ - 1 uur). Wij zullen u vóór de reis in onze reisdocumenten informeren over de voorschriften in uw vakantiehuis.

Aankomst en vertrek op een ander tijdstip zijn alleen mogelijk na overleg met de huiseigenaar en/of zijn huismanager. Laat het ons tijdig weten, zodat wij de mogelijkheden voor u kunnen verduidelijken. In sommige gevallen kunnen extra kosten ontstaan door afwijkende aankomst- of vertrektijden (bijv. op zondag of laat op de avond).

Als het huis al bezet is voor uw reis of als er na u nieuwe gasten arriveren, is het in de meeste gevallen niet mogelijk om bijvoorbeeld uw bagage eerder op de dag naar het huis te brengen, omdat dit een vlotte voorbereiding van het huis in de weg zal staan. Wij zijn graag bereid om verdere vragen te beantwoorden of individuele afspraken te maken.

Ik zou graag een huisdier meenemen, waar moet ik rekening mee houden?

Voor sommige huizen zijn huisdieren op aanvraag welkom. Informeer bij de boeking voor de mogelijkheden en geeft u bij de reservering door leeftijd en ras van de hond, u kunt dit bij vragen en opmerkingen vermelden. Er geldt een toeslag van 50 € per huisdier per week, die samen met de huisprijs in rekening wordt gebracht. 
Sommige percelen zijn volledig omheind. Dit hekwerk voorkomt het binnenkomen van wilde zwijnen of andere dieren op het terrein. Deze hekken kunnen soms zwakke plekken hebben. We kunnen geen 100% afrastering garanderen.

Honden mogen niet in het prive zwembad en eigen slaapplaats/mand/benche dient u zelf mee te nemen.

Let ook op de juiste vaccinaties, gezondheidsbescherming van uw huisdier en de specifieke regels voor Frankrijk.

BBQ

In veel huizen is een barbecue beschikbaar. Vaak gaat het om een elektrische of gasbarbecue, aangezien houtskoolbarbecues in sommige streken of seizoenen om brandveiligheidsredenen niet zijn toegestaan. Een gasfles is in de meeste gevallen beschikbaar voor gebruik. Deze kan bij benzinestations voor een paar euro worden ingeruild voor een volle als hij leeg is. Barbecueën is over het algemeen verboden in midzomer wanneer het erg droog is en er kans is op bosbranden.

Opgelet: het gebruik van gasflessen is in de meeste gebieden niet toegestaan.

Opgelet: een volledige reiniging van de barbecue is niet inbegrepen in het forfait voor ontsmetting. Zelfs na één keer gebruik van een nieuwe barbecue is deze niet meer 100% schoon te krijgen. Wij vragen alle huurders die gebruik maken van een barbecue deze zo schoon mogelijk achter te laten, maar wij kunnen dit niet garanderen.

Voor meer hygiëne zijn in supermarkten extra grillroosters of aluminium bakjes verkrijgbaar.

Prive eigendom eigenaren

De vakantiewoningen zijn huizen van particuliere eigenaren. De eigenaars brengen zelf hun vakantie met hun gezin in het huis door en geven de resterende weken vrij voor verhuur. Daarom zijn sommige delen van het huis altijd gesloten en niet toegankelijk voor de huurders. Dit kunnen kasten zijn, muziekinstrumenten, extra kamers of bijvoorbeeld de garage. Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op en wij zullen met de eigenaar overleggen of uitzonderingen mogelijk zijn.

Geluidshinder.

Alle vakantiegasten wensen een ongestoorde vakantie. In Frankrijk gelden dezelfde regels voor geluidsoverlast als thuis. Houd rekening met de buren/omgeving.

Helaas zijn bouwwerkzaamheden in de buurt van het vakantiehuis niet altijd voorspelbaar door de eigenaar. In Zuid-Frankrijk liggen bouwterreinen meerdere jaren stil en worden dan opnieuw opgestart zonder overleg met de buren van de respectievelijke bouwers. Over het algemeen is in de meeste toeristenregio's een bouwverbod in juli en augustus. In het laagseizoen kunt u altijd bouw- renovatiewerkzaamheden of tuinwerkzaamheden in de omgeving verwachten, die soms luidruchtig kunnen zijn. De huiseigenaar en Vacances Provence zijn niet aansprakelijk voor eventuele verstoringen veroorzaakt door bouwwerkzaamheden in de nabije omgeving.

Als er één van de overlasten optreed, probeert de beheerder of de eigenaar met de respectievelijke werklui te bespreken of de geluidsoverlast dusdaning kunnen worden aangepast maar helaas kunnen wij geen garantie geven.

Tuin en zwembad

Een mooie tuin moet regelmatig worden onderhouden en zo ook het zwembad op de juiste zout en PH gehalte. Dit wordt zoveel mogelijk in de vroege ochtend gecontroleerd en op de wisseldagen. Groot onderhoudt aan de tuinen wordt uiteraard gedaan in het voorjaar en najaar als de villa niet verhuurd is. Tijdens verhuur kan er kleine werkzaamheden gedaan worden zoals gras maaien en mag u de tuinmannen niet weigeren. Normaal gesproken heeft de tuinman en de zwembadservice een eigen sleutel tot het eigendom (niet van de villa). U hoeft hier niet thuis voor te blijven. Als u vragen heeftr neem u gerust contact opm, kan deze altijd aan de beheerder vragen en kan zij u helpen.

Insecten

De hoeveelheid insecten varieert sterk van jaar , seizoen en van streek. Over het algemeen kan worden verwacht dat er met name in landelijke gebieden muggen , wespen of insecten die op wespen lijken. Deze laatste komen alleen drinken uit het zwembad en zijn niet agressief.  Aan de kust zijn er meestal minder muggen. 

Veel huizen zijn voorzien van horren, maar niet allemaal, of niet compleet. Als u er bijzonder belang aan hecht, kunnen wij dit voor u navragen bij de eigenaar.

Internet, TV, Elektronische apparatuur.

In veel vakantieverblijven wordt de huurders de mogelijkheid geboden gebruik te maken van een WLAN-internetverbinding. Het gebruik van deze verbinding is altijd voor privé-gebruik en een ononderbroken werking kan helaas niet worden gegarandeerd, ook al wordt op de website vermeld dat deze in het vakantieverblijf beschikbaar is. De data-infrastructuur in deze regio is soms slecht en niet erg geschikt voor streamingdiensten. Als gevolg van onweer en storm valt de lijn vaak uit of moet de router zelfs worden vervangen en volledig opnieuw worden geïnstalleerd na een ernstige verstoring.

Om deze reden kan ook geen garantie worden gegeven voor het 100% probleemloos functioneren van TV en andere elektronische apparatuur. Voor elk huis beslist de respectieve huiseigenaar of en welke TV-kanalen kunnen worden ontvangen. In veel huizen zijn naast de gebruikelijke Franse zenders ook internationale zenders in het aanvullende pakket opgenomen. In sommige huizen zijn ook Nederlandse, Vlaamse tv-zenders te ontvangen.

De elektriciteitsinfrastructuur in de regio is ook niet overal even sterk en er kunnen zich problemen voordoen als gevolg van weersomstandigheden. Het is niet toegestaan om eigen apparaten met een hoge laadbelasting (bijv. e-bikes, elektrische auto's) zonder voorafgaande toestemming aan te sluiten op het huisnetwerk, aangezien dit kan leiden tot overbelasting en uitval. Bij sommige huizen is een oplaadstation beschikbaar dat is dan expliciet genoemd..

Servicepakket

Wij brengen u servicekosten in rekening op het moment van de boeking. Dit wordt berekend als een percentage van de huurprijs.

Onze service fee is inclusief: Overleg per e-mail of telefoon, afhandeling van de reservering, SGR verzekering, Calamiteitenfonds, wijzigingen of uitbreidingen van het reisgezelschap, coördinatie van speciale aankomstverzoeken, noodtelefoon bij aankomst op zaterdag, bemiddeling bij klachten, bemiddeling en eventuele hulp bij schadeafhandeling, organisatie of bemiddeling bij speciale verzoeken* zoals het meenemen van huisdieren, kinderspullen, tussentijdse schoonmaak, kok...

Speciale verzoeken en andere diensten zijn opties die tot extra kosten kunnen leiden, waarvan sommige rechtstreeks met de desbetreffende dienstverlener zullen worden verrekend.

Last minute boekingen

Wij zijn altijd erg blij als het mogelijk is om een vakantie op zeer korte termijn voor gasten mogelijk te maken.

Bij het boeken van een vakantie zijn veel partijen betrokken (huiseigenaar, huismanager, schoonmaakteam, zwembadservice) en alles moet goed gecoördineerd worden met alle verantwoordelijken. Een boeking op zeer korte termijn kan daarom vaak helaas niet meer worden gerealiseerd.

Als u op zeer korte termijn geïnteresseerd bent in een vakantiewoning, raden wij u aan zo snel mogelijk een reserveringsaanvraag te doen via onze website. Geef in uw reserveringsaanvraag aan of u ook geïnteresseerd bent in een andere aankomstdag, bijvoorbeeld maandag, om de kans op succes te vergroten. De eigenaren zullen dan hun uiterste best doen om uw vakantie mogelijk te maken. Indien u een verzoek doet dat niet op zo'n korte termijn gerealiseerd kan worden, maar voor u van cruciaal belang is (zwembadverwarming, huisdier...), zullen wij de boeking uiteraard uit ons reserveringssysteem verwijderen zonder annuleringskosten.

.

Als eigenaren ons signaleren dat zij bijzonder geïnteresseerd zijn in het verhuren van resterende weken, zetten wij deze huizen op onze website met een aanbod. Vooral in de zomermaanden vindt u in deze rubriek aantrekkelijke last minute kortingen. Begrijp alstublieft dat niet alle eigenaars korting willen geven.

Alles over de waarborg

In het algemeen moet bij reservering een aanbetaling worden gedaan. Afhankelijk van het object wordt de borg ter plaatse contant betaald of vóór de reis aan ons overgemaakt. Bij de reservering en op de reserveringsbevestiging ziet u of de borg ter plaatse wordt betaald of moet worden overgemaakt bij de betaling van de huurprijs.

De beslissing welke van de twee methoden wordt gebruikt, wordt door de huiseigenaar genomen. Hiervan kan niet worden afgeweken.

Indien de aanbetaling ter plaatse wordt gedaan, dient deze vooraf te worden voldaan.

Indien de borgsom ter plaatse wordt betaald, wordt deze bij vertrek terugbetaald (minus eventuele gemaakte kosten of schade).

Als u het geld naar ons overmaakt, storten wij de aanbetaling binnen 14 dagen terug op de rekening waarvan wij het geld hebben ontvangen. Wij ontvangen een vrijgave of schade gemeld door de huiseigenaar en houden deze in op de borg na overleg met de gast.

Melden van schade aan de beheerder onmiddellijk nadat het zich voordoet. In de meeste gevallen wordt kleine schade, zoals een gebroken bord, niet automatisch van de borgsom afgetrokken. Alleen als de schade naar behoren wordt gemeld, heeft de beheerder de kans om alles te organiseren, zodat bijvoorbeeld op de wisseldag het serviesgoed voor de volgende gasten kan worden aangevuld of een reparateur kan worden ingepland. In geval van grote schade, kunnen wij een factuur uitschrijven voor uw eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Gebruik zwembad

Afhankelijk van het weer kunnen de zwembaden meestal worden gebruikt van begin mei tot eind september. Uitzonderingen kunnen van tevoren worden toegelicht. Een zwembadverwarming maakt het vaak mogelijk om het zwembad zelfs in oktober te gebruiken en in sommige huizen zelfs in april. In de regel kan de watertemperatuur met ongeveer 6 graden worden verhoogd. Bij zeer ongunstige weersomstandigheden en lage nachttemperaturen is het mogelijk dat de zwembadverwarming niet wordt ingeschakeld, aangezien het zelfs met verwarming niet mogelijk is de badtemperatuur te bereiken. Indien extra kosten werden aangerekend voor de verwarming van het zwembad, zullen deze in dat geval worden terugbetaald.

In Frankrijk worden zwembaden beveiligd met een omheining, een afsluitbaar dek of een alarminstallatie. Wij verduidelijken graag voor u welke beveiliging het zwembad in het gewenste huis heeft of zoeken samen met u naar een huis met de gewenste beveiliging. Houd er rekening mee dat zelfs met een beveiligd zwembad u altijd een oogje op de kinderen moet houden, aangezien sommige kinderen erg slim zijn en elk beveiligingssysteem kunnen omzeilen.

Algengroei in zwembaden kan vele oorzaken hebben, zoals veel springen in het water waardoor de hoeveelheid chloor afneemt, zonnebrandcreme op de huid, of door plotselinge weersveranderingen, of veel vuil en bladeren in het zwembad. De zwembad service komt meestal 1 keer per week. Mocht er algengroei plaatsvinden dan graag direkt de beheerder bellen zodat de zwembadman kan langskomen om een ergere situatie te voorkomen.