Veelgestelde vragen

Van harte welkom op de website van Vacancesprovence.nl! Wij hebben getracht om onze website voor u zo overzichtelijk mogelijk te maken. In een paar eenvoudige stappen kunt u uw perfecte vakantie zoeken, boeken en bevestigen. Nadat u uw boeking op de website heeft gemaakt zal de boeking door VacancesProvence.nl binnen enkele dagen worden bevestigd aan u.

Welke informatie krijg ik nadat de boeking definitief is

Zodra de boeking definitief is krijgt u per email een boekingsbevestiging en factuur. Na betaling van de totale reissom ontvangt u ca 3 weken voor vertrek een reisdocument met het adres van de villa en de gegevens van de contactpersoon ter plekke.

Wanneer is de boeking definitief

Zodra u een boeking heeft gedaan via internet, krijgt u van ons een email met een ordernummer. Wij gaan uw boeking doorsturen naar de eigenaar. Na akkoord van de eigenaar, meestal binnen 2 werkdagen ontvangt u van ons de boekingsbevestiging en factuur per email. 

Welke betalingsmogelijkheden zijn er

Betaling is mogelijk per bankoverschrijving of contant.

Hoe kan ik een boeking maken

Via onze website

Klik op boeken op de huisbeschrijvingspagina.
Selecteer de gewenste week en vul het formulier verder in met uw persoonlijke gegevens.
Vul uw gegevens in en klik op 'controleren boeking'.
Controleer alle gegevens en maak een definitieve boeking door te klikken op 'Definitieve boeking'.
Uw boeking wordt online en via e-mail bevestigd.

Kan ik na een boeking de overeenkomst kosteloos opzeggen

Een bevestigde boeking is definitief en kan niet worden herroepen. De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 14 werkdagen, geldt niet voor reizen afgesloten via internet. In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten, in aansluiting op de Europese richtlijn betreffende de verkoop op afstand, die eveneens in een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies.

U wilt een klacht indienen

1. Klachten tijdens het verblijf dienen uiterlijk binnen 24 uur schriftelijk of in andere passende vorm bij VP te worden ingediend, zodat VP passende maatregelen kan nemen. Als de klacht niet bevredigend wordt beantwoord, dient de huurder uiterlijk binnen 4 weken na terugkomst in Nederland de klacht per email bij VP in te dienen onder vermelding van alle ter zake doende gegevens. Email adres: info(at)vacancesprovence.nl 2. Indien de huurder zich niet houdt aan de termijn die zijn gesteld in lid 1 van dit artikel, verwerkt hij zijn recht op schadevergoeding, een en ander voor zover reeds enig recht op schadevergoeding bestaat. 3. De Huurder is steeds gerechtigd zijn grieven middels een klacht aan VP voor te leggen zowel voor als na het boekingsproces, voorafgaand aan de reis. VP dient een klacht steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht. Klachten kunnen per email worden verstuurd aan: [email protected]

Wat is de betekenis van de 4 categorien

De indeling van de villa's in 4 categorien (van 2 tot 5 sterren) is door ons gemaakt op basis van onze eigen inspectie. Vakantiehuizen met minder dan 2 sterren worden door ons niet aangeboden. Een vakantievilla met een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding kan om die reden ook in een hogere categorie zijn ingedeeld. *****: Riante, luxe accommodaties van hoog niveau. Ze zijn zorgvuldig geselecteerd, omdat er véél voor nodig is om vijf sterren te verdienen. **** Luxe verzorgde accommodaties ofwel goed verzorgde inrichting voor het alledaagse comfort met een fraaie ligging *** Verzorgde, vriendelijke accommodaties, voorzien van het gewone, alledaagse comfort. Een verblijf waar u zich onmiddellijk thuisvoelt. ** Veelal landelijk gelegen accommodaties, voorzien van een comfortabele inrichting, en u bent met redelijk comfort tevreden.

Is Vacances Provence aangesloten bij een garantiefonds

Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. De garanties van SGR beperken zich tot op de Nederlandse markt aangeboden en afgesloten reisovereenkomsten.

Wordt een kind of baby geteld als een volledig persoon?

Kinderen moeten worden opgegeven als een reiziger. In de betreffende huisbeschrijving vindt u het aantal toegestane personen in de accommodatie. In sommige gevallen kan dit aantal worden verhoogd met een baby (maximaal 1 jaar)

Wat zijn de gevolgen van het Corona virus voor mijn boeking

Er zijn wellicht nog veel vragen mbt uw boeking ivm het Corona virus. 

Er kan naar Frankrijk worden gereisd vanuit Nederland en Belgie met een negatieve PCR test, antigeen test of volledige vaccinatie. Zie voor meer details:

Frankrijk.nl

 

Reisadvies Frankrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken Nederland

Zie ook de site van de Rijksoverheid over wat een reisadvies betekent. Is een reisadvies bindend

 

Reisadvies Belgische overheid

Volgens de Algemene Voorwaarden die mede gebaseerd zijn op de ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten kunt u als huurder helaas niet kosteloos annuleren. Het betreft namelijk geen pakketreis. Indien het verblijf in de betreffende accommodatie feitelijk kan worden uitgevoerd en theoretisch uitvoerbaar is bestaat er geen recht op kosteloos annuleren met terugbetaling van de huurpenningen. Het reizen van- en naar de villa valt niet onder de invloedssfeer van de eigenaar. (Bron ANVR). Zie ook de website van ACM bij het onderwerp: Ik heb een losse accomodatie (of een los vliegticket) geboekt : ACM losse accomodatie 

Een annuleringsverzekering dekt in sommige gevallen wel de annuleringskosten afhankelijk wanneer geboekt en bij welke verzekeraar. Wij raden u aan om bij uw verzekeraar te informeren naar de annuleringsmogelijkheden. Op onze website is altijd de optie om een allrisk annuleringsverzekering via de Europeesche te nemen waar een dekking mogelijk was tegen de huidige gevolgen van het Corona virus. Deze kosten waren ca. 8,5% van de reissom. Deze dekking is inmiddels niet meer mogelijk! Zie ook kortlopende-annuleringsverzekering 

 

Kortlopende-Annuleringsverzekering verzekeringskaart

Ik zou graag een huisdier meenemen, waar moet ik rekening mee houden?

Voor sommige huizen zijn huisdieren op aanvraag welkom. Informeer bij de boeking voor de mogelijkheden en geeft u bij de reservering door leeftijd en ras van de hond, u kunt dit bij vragen en opmerkingen vermelden. Er geldt een toeslag van 50 € per huisdier per week, die samen met de huisprijs in rekening wordt gebracht. 
Sommige percelen zijn volledig omheind. Dit hekwerk voorkomt het binnenkomen van wilde zwijnen of andere dieren op het terrein. Deze hekken kunnen soms zwakke plekken hebben. We kunnen geen 100% afrastering garanderen.

Honden mogen niet in het prive zwembad en eigen slaapplaats/mand/benche dient u zelf mee te nemen.

Let ook op de juiste vaccinaties, gezondheidsbescherming van uw huisdier en de specifieke regels voor Frankrijk.

Geluidshinder.

Alle vakantiegasten wensen een ongestoorde vakantie. In Frankrijk gelden dezelfde regels voor geluidsoverlast als thuis. Houd rekening met de buren/omgeving.

Helaas zijn bouwwerkzaamheden in de buurt van het vakantiehuis niet altijd voorspelbaar door de eigenaar. In Zuid-Frankrijk liggen bouwterreinen meerdere jaren stil en worden dan opnieuw opgestart zonder overleg met de buren van de respectievelijke bouwers. Over het algemeen is in de meeste toeristenregio's een bouwverbod in juli en augustus. In het laagseizoen kunt u altijd bouw- renovatiewerkzaamheden of tuinwerkzaamheden in de omgeving verwachten, die soms luidruchtig kunnen zijn. De huiseigenaar en Vacances Provence zijn niet aansprakelijk voor eventuele verstoringen veroorzaakt door bouwwerkzaamheden in de nabije omgeving.

Als er één van de overlasten optreed, probeert de beheerder of de eigenaar met de respectievelijke werklui te bespreken of de geluidsoverlast dusdaning kunnen worden aangepast maar helaas kunnen wij geen garantie geven.

Tuin en zwembad

Een mooie tuin moet regelmatig worden onderhouden en zo ook het zwembad op de juiste zout en PH gehalte. Dit wordt zoveel mogelijk in de vroege ochtend gecontroleerd en op de wisseldagen. Groot onderhoudt aan de tuinen wordt uiteraard gedaan in het voorjaar en najaar als de villa niet verhuurd is. Tijdens verhuur kan er kleine werkzaamheden gedaan worden zoals gras maaien en mag u de tuinmannen niet weigeren. Normaal gesproken heeft de tuinman en de zwembadservice een eigen sleutel tot het eigendom (niet van de villa). U hoeft hier niet thuis voor te blijven. Als u vragen heeftr neem u gerust contact opm, kan deze altijd aan de beheerder vragen en kan zij u helpen.

Insecten

De hoeveelheid insecten varieert sterk van jaar , seizoen en van streek. Over het algemeen kan worden verwacht dat er met name in landelijke gebieden muggen , wespen of insecten die op wespen lijken. Deze laatste komen alleen drinken uit het zwembad en zijn niet agressief.  Aan de kust zijn er meestal minder muggen. 

Veel huizen zijn voorzien van horren, maar niet allemaal, of niet compleet. Als u er bijzonder belang aan hecht, kunnen wij dit voor u navragen bij de eigenaar.

Internet

Het aanwezig zijn van internet wordt als een extra service aangeboden en is geen onderdeel van de huurovereenkomst. De werking van internet kan niet worden gegarandeerd ook al is aangegeven dat het aanwezig is. Het niet functioneren kan noch de eigenaar noch Vacances Provence worden aangerekend.